Tuesday, March 2, 2010

StormReaders: Marketing Plan

Pengenalan
Stormreaders Network Sdn Bhd memasarkan produk-produknya yang berbentuk bahan-bahan ilmu yang bermanfaat melalui Program Gabungan Pemasaran Berbilang Tingkat (MLM Affiliate Program). Program ini secara tidak langsung akan menggalakkan pertumbuhan usahawan melalui perniagaan secara online dan rangkaian.

Keahlian
1. Keahlian boleh diperolehi melalui pendaftaran dengan yuran keahlian sebanyak RM90 sahaja. Dengan keahlian ini ahli akan memiliki:
Kad Keahlian = RM30 (tahunan)
Insuran Takaful RM20,000
Khairat Kematian RM3,000
Sistem e-Net & Laman web e-store peribadi = RM30 (tahunan)
Kit Permulaan Perniagaan = RM30
2. Setiap ahli yang telah mendapatkan keahlian akan memiliki sebuah laman web e-Store yang lengkap dengan produk-produk dan sedia untuk menerima tempahan secara online. Ahli perlu membuat promosi untuk peniagaan ‘online’ miliknya dan seterusnya menjana pendapatan melalui komisyen dan bonus jualan e-Store.
3. Ahli mempunyai pilihan untuk bergiat dan menyertai rangkaian pengedar sebagai ‘Rakan Pengedar’ dengan membuat pembelian peribadi produk dan mengumpul nilai mata sehingga 100CP (RM300) dan seterusnya melayakkan diri untuk membina rangkaiannya sendiri.
4. Ahli akan maju ketahap ‘Pengedar’ dengan membuat penajaan ‘Ahli’ dan ‘Rakan Pengedar Baru’ dan seterusnya menjana pendapatan tambahan melalui komisyen dan bonus rangkaian.
5. Ahli perlu mencapai jualan bulanan minima bernilai 20CP (RM60) untuk terus kekal aktif di dalam rangkaian.

Penerangan Untuk Setiap Pendapatan (contoh)
1. Komisyen Jualan e-Store Peribadi (20% nilai jualan)
Ahmad seorang ahli/pengedar telah membuat jualan di e-Store miliknya dan belian peribadi sebanyak RM1,000 pada bulan Jan 2010. Secara automatik Ahmad layak untu komisen sebanyak RM2,00.

2. Bonus Jualan e-Store Tajaan (10% nilai jualan e-Store tajaan)
Ahmad telah menaja Abu yg telah juga membuat jualan dan belian peribadi sebanyak RM1,000. So, Ahmad berhak menerima komisen sebanyak RM100 bagi jualan yg dibuat oleh Abu.

3. Bonus e-Store Global (Perkongsian 5%)
Oleh kerana Ahmad telah membuat jualan RM1,000 pada bulan tersebut, dia juga berhak menerima Bonus e-Store Global sebanyak 1% daripada jumlah jualan keseluruhan e-store Stormredears Network (sila refer table di sini)

4. Komisyen Jualan Peribadi (15% nilai mata jualan peribadi)
Ahmad seorang pengedar telah membawa Awie sebagai Pengedar. So, Ahmad layak mendapat RM150. Jika Awie membuat pembelian sebanyak RM1,000. (note: untuk menjadi pengedar, seseorang perlu membuat belian sebanyak RM300)

Lain2 Bonus (sila refer di sini)
5. Bonus Jualan Kumpulan (15% nilai mata jualan kumpulan)
6. Bonus Jualan Rangkaian Global (Perkongsian 3% GNRSV)
7. Bonus Kesetiaan Kumpulan (15% nilai mata jualan bulanan kumpulan)
8. Bonus Kesetiaan Kumpulan Global (Perkongsian 3% GNMSV)
9. Tabung Umrah & Pelancongan (Perkongsian 2% GNMSV)

Menarik? Jika anda berminat, sila hubungi saya di 012-9503877 atau email mailto:kedaibuku@farizkumai.ws

No comments: